خدا به قاتل روح الله داداشي دو چهار راه فرصت داده بود + تصاوير منتشر نشده

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت

امير قرباني – سرويس ورزشي «فردا» - مدت یکسال است که با یکی از دوستان نزدیک روح الله داداشی كه رئيس كميته قوي ترين مردان خانه ورزشكاران هم هست آشنا شدم. آخرین باری که همدیگر را دیدیم قبل از درگذشت قوی ترین مرد ایران و در ایام ولادت حضرت زهرا(س)‌ بود که با همان لحن خودش گفت فردا می‌خواهیم با روح الله و علی داداشی برویم کهریزک. وقتی از دلایل این دیدار سوال کردم فهمیدم که این برنامه هر ساله روح الله داداشی است و امسال با توجه به مسائل پیش آمده برای برخی از مردان آهنین، روح الله قصد دارد تا با این کار وجهه از بین رفته ورزشکاران این رشته را تا حدی بازگرداند.

این ماجرا گذشت و یک ماه بعد وقتی خبر قتل روح الله داداشی به گوشم رسید ناخود آگاه یاد آن روز افتادم. چند روز پیش هم وقتی بعد از مدت ها فریبرز قادری، از دوستان برادران داداشی با گوشی من تماس گرفت تنها سوالی که از او پرسیدم این بود که آیا عکسی از روز دیدار روح الله داداشی با سالمندان و معلولان کهریزک دارد. تا اینکه بعد از یکی دو روز قرار گذاشتیم تا عکس ها را گرفته و باهم کمی در خصوص روح الله صحبت کنیم.


*فریبرز قادری ابتدا با علی داداشی تماس گرفت و از او برای انتشار تصاویر و انجام مصاحبه اجازه گرفت. در بین صحبت های او متوجه شدیم که در مراسم ختم روح الله داداشی شرکت نکرده و همین موضوع باعث شد تا اولین سوالم را در خصوص علت عدم حضورش در این مراسم بپرسم:

- من در مراسم روح الله شرکت نکردم چون باور رفتن روح الله برایم سخت بود. اصلا نمی‌توانستم قبول کنم که قوی ترین مرد ایران، کسی که یک ماه قبل یک روز کامل را با سالمندان و معلولان کهریزک سپری کرد، الان دیگر نفس نمی کشد. خیلی سعی کردم خودم را به این مراسم برسانم و حتی تا نزدیکی های شهر کرج هم رفتم اما طاقت دیدن گریه های علی داداشی را نداشتم و از همان جا به تهران برگشتم.

*ماجرای حضور روح الله داداشی در آسایشگاه کهریزک چه بود؟

تا جایی که من اطلاع دارم روح الله هر سال برای دیدار به آسایشگاه کهریزک می‌رفت. من هم وقتی خبردار شدم که دوباره مانند عادت هر ساله قصد رفتن به این مکان را دارد همراه آنان شدم.

*حضور قوی ترین مرد ایران در چنین مکانی چه پیامی داشت و چه عاملی باعث شد که این ورزشکار سراغی از این افراد بگیرد؟

- حضور روح الله داداشی موجب شادی و سرور بسیاری از افراد حاضر در کهریزک شده بود. از طرفی هم حامیان روح الله دسته گل و وسائل پذیرایی برای حضور وی در این مکان تهیه کرده بودند که به تک تک معلولین و سالمندان تقدیم کند. روح الله هر سال اين كار را انجام مي داد و حداقل این 3 سال اخیر را مطمئن هستم. من هم سعی کردم این کار را رسانه ای کنم و با برنامه های درشهر و در استان هماهنگ کردم با توجه به اتفاقات تلخی که در کمیته قوی ترین مردان رخ داده بود ضمن پخش این دیدار موجبات ترویج پهلوان منشی را هم از سيما فراهم كنند. اما کم لطفی دوستان باعث شد تا دوربین های تلویزیونی هيچ صحنه ای از این اتفاقات را ضبط نکنند. این کار برادران داداشی از دو بعد هم قابل توجه بود. اول این که پیامی بود به سایر ورزشکاران که این افراد را فراموش نکنند و به آنها سر بزنند و دوم اینکه روحیه بچه هایی که در کهریزک حضور داشتند با دیدن روح الله عوض شود چرا كه روح الله داداشي با ساير قهرمانان تفاوت داشت. ما در كشور صدها قهرمان فوتبالي داريم. اما روح الله داداشي قهرماني بود كه در بين 70 ميليون نفر همه او را به عنوان قوي ترين مرد مي شناختند و ديدن چنين فردي شايد براي هر كسي جذابيت داشت چه برسد به معلولان آسايشگاه كهريزك. آن روز هم اين قوي ترين مرد ايران سراغ ضعيف ترين مردم ايران از لحاظ جسمي و روحي رفت.

*در ميان جمع حاضر در كهريزك از معلولين گرفته تا سالمندان كسي بود كه روح الله داداشي را نشناسد. يعني اينكه آيا در بين آنها هم روح الله داداشي شناخته شده بود؟

- تك تك حاضران در كهريزك روح الله را مي‌شناختند و از حضور وي خوشحال شدند چرا كه روزي كه ما آنجا رفتيم تازه دو ماه از عيد و پخش مسابقات قوي ترين مردان گذشته بود و همين امر باعث شده بود تا استقبال گرمي صورت گيرد. از پرسنل گرفته تا معلولان و سالمندان هر كدام با لبخند خاصي با روح الله روبرو مي شدند. بعضي از آنها با روح الله مچ مي‌انداختند و عده‌اي هم علاقه داشتند كه عكسي به يادگار با قوي ترين مرد ايران داشته باشند و در كل شوخي هاي جالبي با روح الله انجام مي‌دادند كه موجب شده بود فضاي آن روز كهريزك شاد باشد. من خودم از اينكه روح الله واقعا با يك روي باز و لبخندي خاص با آنها ملاقات مي‌كرد و هر خواسته‌اي كه آنها داشتند را اجرا كرد. اين ديدار يك ماه قبل از فوت روح الله انجام شد و مطمئن هستم كه شادي آن بچه‌هاي معلول ضامن بهشتي بودن داداشي خواهد بود.

*وقتي خبر قتل روح الله داداشي توسط يك جوان 17 ساله مطرح شد هيچ كس در بدو ماجرا چنين امري را باور نمي‌كرد كه قوي ترين مرد ايران توسط يك جوان مضروب شده است. به نظر شما روح الله نمي‌توانست از خودش دفاع كند؟

- خيلي‌ها اين سوال را از خودشان كردند كه چطور قوي ترين مرد ايران از خودش دفاع نكرده است. آن هم وقتي يك جوان 17 ساله كه شايد يك سوم وزن روح الله را هم نداشته است. پاسخ من اين است كه روح الله اصلا اهل دعوا نبود. من خودم بچه پايين شهر هستم و گاها شده كه در زندگي درگيري با افراد داشته باشم. به خاطر همين مي‌گويم كه دعوا نيازمند اصولي است و اين منوط به تجربه است و تا زماني كه انسان دعوا نكرده باشد نمي‌تواند به اين اصول دست پيدا كند. روح الله هم كه در تمام زندگي خودش دعوا نكرده بود و هر كس به او حرفي مي‌زد سرش را پايين مي‌انداخت و مي رفت. اين هم برگرفته از روحيه پهلوان منشي روح الله داداشي است. من مطمئن هستم لحظه‌اي كه روح الله از ماشين پياده شده و مقابل آن جوان ايستاده فقط به فكر آرام كردن و نصيحت اين جوان از خودرو خود پياده شده است.

*خبر كشته شدن قوي ترين مرد ايران شوكي به جامعه بود و در روز خاكسپاري وي خيلي از ورزشكاران و مردم در اين مراسم شركت كردند. دليل اين حضور چند هزار نفري براي روح الله داداشي چه بود؟

- من همواره معتقدم پهلواني ماندگار تر و بارارزش‌تر از قهرماني است. ما قهرمانان ورزشي در رشته‌هاي مختلف داشتيم كه مدال‌هاي خيلي بيشتري از تختي كسب كردند و نام‌شان ماندگار نشد. چرا كه منش پهلواني تختي متفاوت بود. خيلي جا داشت كه مردم اين ورزشكار را بيشتر بشناسند. رسيدن با جايگاه روح الله داداشي شايد دست نيافتني هم باشد چراكه ما در فوتبال ستاره هاي مختلف زياد داريم ولي وقتي بحث قوي ترين آدم مطرح مي شود رسيدن به جايگاه وي كار بسيار سختي خواهد بود.

*شما گفتيد كه در ختم روح الله داداشي شركت نكرديد. چرا؟

- من نمي توانستم قبول كنم روح الله داداشي در بين ما نيست و قبول نمي‌كردم كه الان بايد بروم در ختم وي شركت كرده و گريه‌هاي علي داداشي را مشاهده كنم. حتي تا خود كرج هم رفتم ولي در نزديكي‌هاي كرج دور زدم و برگشتم.


*در ماه هاي اخير شايعاتي مطرح شده كه احتمالا مسابقات قوي ترين ايران حذف شود. به نظر شما اين كار درستي خواهد بود؟

- در حاشيه همين سريال ماه مبارك رمضان شاهد بوديم كه كودكي از آن الگو مي‌گيرد و دست به خودكشي مي زند اما روال اين سريال‌ها ادامه مي‌يابد. ولي پخش مسابقات قوي ترين مردان از تلويزيون مي‌تواند جنبه هاي خيلي مثبتي داشته باشد و جوانان بسياري را به سوي ورزش بكشاند. متاسفانه الان 8 ماه است كه فدراسيون پرورش اندام يك رئيس ندارد. ورزشي كه به نظر من بعد از فوتبال پرطرفدارترين ورزش كشور است. الان در هر محله‌اي كه وارد مي‌شويد حداقل يك سالن بدنسازي وجود دارد و اين درحالي است كه شايد يك باشگاه فوتبال هم در اين محله‌هاي پيدا نشود.
































سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در سه شنبه 24 مرداد 1391 ساعت 18:4 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir